지하생활자의 수기 Notes from Underground
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이 작품은 도스토예프스키의 지하생활자의 수기를 읽고 악기들과 대사들 캐릭터를 녹여 만든 타악기들과 지푸라기, 헌 신발을 위한 곡이다. 인도 아디샤크티에서 작곡가가 직접 공연하기도 했으며, 하노버 현대음악협회의 위촉으로 작곡했다. 최소리가 독일 하노버에서 세계초연하였다.
부, 가난, 순정, 짓밟음, 고집, 자기를 가둠, 좁은 세계, 귀족, 귀족을 무시하는 고루한 자존심, 여성을 성스러운 창녀로 만드는 진부한 시선.
불안하고 독립하지 못하는 그와 그녀들에 대한 이야기이자 곧 나의 이야기.
TRAIECT I KOREA 2017.11.16.
독일 Hannover, Sprengel
Museum
https://www.youtube.com/watch?v=pR5uGcSc9P4&t=15s
This work is a song for percussion instruments, straw, and old shoes, made by reading Dostoevsky's memoirs of the underground living and melting the musical instruments, lines, and characters. The composer, by herself, performed in Adishakti laboratory for theater, India, and was commissioned by the Hanover Contemporary Music Association. Choi So-ri made a world premiere in Hanover, Germany.
It is about Wealth, poverty, innocence, trampling, stubbornness, self-confinement, closed world, nobility, old pride that ignores the nobles, and the banal gaze that turns women into sacred prostitutes.
The works tell a story about the main character and the others who are anxious and unable to become independent and stand-alone, and it is as well as my story.
TRAIECT I KOREA Nov. 16. 2017.
Sprengel
Museum, Hanover, Germany